Деңгейлік бағдарламаның негізгі мәселелерін іс-тәжірбиеге енгізу:кедергілер, ұтымды тәжірбие » Қазақша білім сайты
Жарнама

» » Деңгейлік бағдарламаның негізгі мәселелерін іс-тәжірбиеге енгізу:кедергілер, ұтымды тәжірбие


Деңгейлік бағдарламаның негізгі мәселелерін іс-тәжірбиеге енгізу:кедергілер, ұтымды тәжірбие

Деңгейлік бағдарламаның негізгі  мәселелерін  іс-тәжірбиеге енгізу:кедергілер,  ұтымды тәжірбие

                                                  Ескелді ауданы Титов атындағы орта  мектеп  

                                                                  І деңгей мұғалімі Боранбекова А.Б.

      Әйгілі зерттеуші Л.С.Выготскийдің «Дәстүрлі оқыту-бала дамуына тек қондырғы болып, дамуға стихиялы әсер етсе, яғни, «дамудың соңында жүрсе»,жаңаша оқыту-«дамытуды өзімен бірге ала жүреді» -  деген болатын. Сондықтан тек дәстүрлі оқытумен шектеліп қалмай,  мұғалім әрқашан ізденісте болып, өзіне және шәкірттеріне тиімді жақтарын қарастырып отыруы тиіс.

      «Тегінде адам баласы адам баласынан ақыл, білім, ар, мінез дегенқасиеттерімен озады», -деп Абай атамыз айтқандай,  озық ойлы білімдар адамдар заманның, қоғамның дамуына, өзгеруіне үлесін қосып келеді.  Қазіргі таңда оқитын пән қаншалықты жаңа, бағалы болса да, мұғалімнің шеберлігі қандай жоғары болсын, мұғалім мен оқушының өз белсенділігін туғыза алмаса, берген білім  күткен нәтиже бермейді. Оқушының адам ретінде қалыптасуы белсенділік арқылы жүзеге асады. Жаңа технологияның басты мақсаттарының бірі – баланың оқыта отырып, ой еркіндігін, белсенділігін, ізденімпаздығын қалыптастыру, өз бетінше шешім қабылдауға дағдыландыру.

  Осы мақсатта  Ұлыбританияның  негізгі университеттерінің  бірі  Кембридж Университетінің  оқытушылары,Қазақстанның  алдыңғы қатарлы  Назарбаев  Университетінің оқытушылары  мен Назарбаев  Зияткерлік  мектептері мұғалімдерінің  бірлесіп   Білім саласында  жасалған  жаңа бағдарлама – ол  Қазақстан  Республикасының  жалпы білім  беретін  мектептердегі педагогтердің  біліктілігін  арттыру  курсының  бағдарламасын  енгізді.

  Кембридж бағдарламасының басым бөлігі, түрлі тәсілдер қарастырылғанына қарамастан, сындарлы оқыту теориясы негіздерін қамтыған. Бұл теория оқушылардың ойлауын дамыту олардың бұрынғы алған білімдері мен жаңа немесе сыныптағы түрлі дерек көздерінен, мұғалімнен, оқулықтан және достарынан алған білімдері мен астастырыла жүзеге асады деген тұжырымға негізделеді. 
   Сындарлы теорияның тиімділігін жақтаушылардың басым бөлігі оны дайын білімді беруге негізделген оқыту тәсілдерімен салыстыра қарап, дайын білімді беруге негізделген оқыту тәсілдерінің білімді меңгеруі былай тұрсын, олар бойынша терең түсінік қалыптастырып, бастапқы білімді жаңа біліммен өзара байланыстыруға да мүмкіндік тудыра бермейтінің тілге тиек етеді.Сындарлы оқытудың мақсаты-оқушының пәнді терең түсіну қабілетін дамыту, алған білімдерін сыныптан тыс жерде, кез келген жағдайда тиімді пайдалана білуін қамтамасыз ету. Оқыту туралы сындарлы түсінік оқушыға нақты білім беруді мақсат тұтқан мұғалімнің өз сабақтарын оқушының идеясы мен білім-біліктілігін дамытуға ықпал ететін міндеттерге сай ұйымдастыруын талап етеді.Мұғалім қызметіндегі маңызды оқушылардың тақырыпты қабылдау ерекшеліктерін, оқушылардың түсінігін жетілдіру немесе жақсарту мақсатында олармен жұмыс жүргізу қажеттігін ұғынуы, сондай-ақ кейбір оқушылардың тақырыпты өзіне оңтайлы бірегей тәсілдермен меңгеретіндігін жете түсінуі.
    Кембридж бағдарламасы құзырлы мұғалімнің алдына оқушының жан дүниесін жақсы түсіне білу жөнінде нақты міндеттеме қойып отыр.Құзырлы оқытудың маңызды факторы оқушының тақырыптың мәнін өз бетімен меңгеруін түсінуі мен бағалай алуы болып табылады. Мұндай тәсіл бұл үдеріске оқушының өзінің де қатысуын талап етеді. Оқушы мұндай жауапкершілікті көбіне сабақ беру барысында мұғалім қалыптастыратын ортада сезініп, қабылдайды. Сапалы оқыту білім алуға мүмкіндік беретін нақты жағдайларды жасаумен қатар, сол жағдайлардың өзімен тығыз байланыстаболады.
   Сындарлы оқытуға негізделген сабақтар оқушыларға өз білімдері мен ұстанымдары жайында ойланып, сұрақтар қойып, білімін толықтырып, белгілі бір тақырыпты оқып-білу кезеңінде өз түсінігін өзгертуге мүмкіндік береді.Оқытудың бұл түрінде оқушылар өте маңызды рөл атқарады: олар құрбы-құрдастарымен әлеуметтік байланыс жасау арқылы белсенді түрде білім жинақтайды. Мұғалім оқушылардың оқуына мүмкіндік тудырып, оқу материалы және өзге де қажетті құралдармен қамтамасыз етеді, ал оқушылар өз кезегінде пән бойынша өз түсініктерін арттыру іс-әрекеттеріне ынталы болғаныабзал.
 
Мен де Қазақстан Республикасының педагог кадрлер біліктілігін арттырудың деңгейлі бағдарламалары аясында бірінші(ілгері) деңгей бағдарламасын аяқтап,жаңа форматтағы мұғалім болып мектебіме келгенде бұл бағдарламаның тиімділігі мен артықшылығын байқадым.Атап  айтсақ, мұғалімнің кәсіби  біліктілігі артып,мұғалімнің  өзіне деген сенімі  күшейеді.Пажарестің айтуы бойынша кез келген  әрекет  жасау  үшін  ең  алдымен адамға сенім  керек.Осы  Пажарестің «Сенім  пирамидасы» бойынша  мұғалімде сенім  пайда болғанда,оның  көзқарасы  өзгереді,шешім  қабылдайды,кейін  іс-әрекет жасайды.

     Сонымен қатар мұғалімнің құзыреттілігі артады.Негізі  бұл бағдарламаның  мазмұны  да мұғалімнің кәсіби құзіреттілігін арттырып,сапалы  білім  беруге үлкен үлес  қосады.Оқу  үдерісінде  мұғалімнің  көшбасшылығы  күшейе түсіп, мұғалім көшбасшы,бағыт-бағдар  беруші  ретінде танылады.

    Александр  мен Мерсердің  зерттеулері   бойынша «Оқушылар  білімді мұғалімнен  емес,  бір-бірінен тез  үйреніп,  түсінетінін айтып»атап  кеткен.Осы бағдарламаның  бір  ерекшелігі оқушылар  өзін-өзі  реттеуге  ұмтылады.

a)топтағы  жұмыс арқылы     белсенділігі  артады ;

ә)әроқушы өзін  мәдениеттілікке,ынтымақтастыққа  тәрбиелей отырып оның сөйлеу,  тыңдау мәдениеті  қалыптасады.

б)сабақ  барысында істеген  әрекетіне талдау  жасайалатын  болады;

в) сыни  тұрғыдан ойлап,қорытынды  жасайды;

  Өткен тақырып  бойынша қорытынды  жасап,өз-өзіне баға  береді.Әрине бұл  бағдарламаның ұтымды жақтары көп болғанымен қиыншылықтары да кездесіп  отыр.Олар мектептегі оқу  кабинеттердегі партаның заман  талабына  сай қойылмағандығы,әріптестеріміздің,ата-аналарымыздың дәстүрлі көзқарастан  шыға  алмағандығы және  бұл  бағдарламаны  мойындамауы білім  беру үдерісінде  кедергі туғызып  жатады.

   Нәтижелі жұмыстар өзгерістер  арқылы болатынын  біліп, болашақта жоспарлы жұмыс жасаймыз деп аудандық  әдістемелік кабинетпен бірігіп  желілік қауымдастық  құрғанбыз.Болашақта сол  құрылған желілік  қауымдастық жұмысы  жанданып,сындарлы  оқыту технологиясы  сабақ беруге жаңаша жол ашатынын білгендіктен, іс-тәжірибе барысында оқушылар мен мұғалімдер арасында елеулі өзгерістің қозғаушы күші екеніне көзімізді жеткізеді деген  ойдамыз. Әр уақытта бала білімін алға қоюшы ұстаз үлкен көрсеткішке қол жеткізу жолында талмай талаптанып, шаршамай еңбектенеді. Сол кезде ғана еліміз көкке шарықтап, басқа елге елді танытады. Елді өсіретін де, елді төмен түсіретін де – білім. Сондықтан қолда бар амалдарды тиімді пайдана білу сіз бен біздің үлесімізде, құрметті әріптестер!

Пайдаланылған әдебиеттер:

1.«Қазақстан жолы -2050: бір мақсат, бір мүдде, бір болашақ» Қазақстан Республикасының Президенті Н.Ә.Назарбаевтың Қазақстан халқына Жолдауы

2.Leithwood, K., Day, C.,Sammons, P., Harris, A. & Hopkins, D. (2006). Seven strong claims about successful school leadership,[Табыстымектепбасшылығытуралыжетіанықтауыштұжырым] Nottingham, National College for School Leadership.

3.Басшыға арналғаннұсқаулық, «Назарбаев Зияткерлікмектептері» ДББҰ Педагогикалықшеберлікорталығы,2013,28 бет.

4.Wenger, E. (1999) Communities of  Practice: Learning, Meaning, and Identity.[Практиктер қоғамдастығы:оқыту, мәнімен ерекшелігі] Cambridge University Press.

Автор: dauke | 25-08-2015, 21:04
Қарау саны: 3344
    
Жарнама

Пікірлер -
22


Delmarson - 23 қыркүйек 2015 11:03
Браво, мне кажется это блестящая идея


Ядерная энергетика Система подпитки, Анализ конкретных станций.

HerbersLifs - 26 қыркүйек 2015 22:40
Я думаю, что Вы не правы. Давайте обсудим это. Пишите мне в PM.

---

VIP консьерж сервис в Париже а также экскурсии в париже

CharliesKr - 9 қазан 2015 22:45
Это хорошая идея.

---

виагра для женщин в форме жевачак здесь

magfiBak - 10 желтоқсан 2015 22:20
Вы определенно правы

---

Али экспресс русская версия здесь

alinma - 12 қаңтар 2016 21:12
Это просто отличная фраза

---

Объявления Волгограда здесь

ghenapSl - 29 қаңтар 2016 04:38
Вы Преувеличиваете.

---

Подарок мужу баку здесь

не! МЛЯ ВЫ ТОЛЬКО УМЕЕТЕ ПОЗИТИВНО ДУМАТЬ!

---

Лестницы белгород тут

daviCato - 25 ақпан 2016 02:36
Качает!

---

Учебка МГМСУ ПМГМУ здесь

ynodMix - 4 наурыз 2016 01:43
Очень забавное сообщение

---

Лучшие брокеры тут

muetheSl - 10 наурыз 2016 01:23
Вы абстрактный человек

---

Черногория частный отдых здесь

Қолданушы offline licanPl - 12 сәуір 2016 11:03
Могу поискать ссылку на сайт с информацией на интересующую Вас тему.

---

Сеть салонов красоты здесь
--------------------
Сеть салонов красоты здесь

diolazDype - 12 сәуір 2016 11:42
Анука!

---

Такси москва тут

Қолданушы offline verleftMn - 26 маусын 2016 00:07
Прямо в цель

---

Киев эпиляция тут
--------------------
Эпиляция лазерная Киев тут

changeeMl - 7 шілде 2016 18:36
Присоединяюсь. И я с этим столкнулся. Давайте обсудим этот вопрос. Здесь или в PM.

---

Рейтинг квадрокоптеров здесь

Қолданушы offline oredFen - 7 шілде 2016 19:41
Подскажите мне пожалуйста, где я могу об этом прочитать?

---

Новости про мед тут
--------------------
Новости первого меда здесь

smolallush - 19 шілде 2016 20:09
Спасибо за помощь в этом вопросе.

---

Кино онлайн в качестве здесь

Қолданушы offline jecbuiKt - 24 шілде 2016 22:36
Бесподобная тема, мне очень интересно :)

---

храм книги православный интернет магазин тут
--------------------
православный интернет магазин храм слово пишут

Пікір жазу
Сіздің есіміңіз: *
Эл.почта: *
Жартылай семіз Қисайған мәтін Сызылған мәтін Сызылған мәтін | Сол жаққа қою Ортаға қою Оң жаққа қою | Смайлик қою Сілтеме қоюҚорғалған сілтеме қою Выбор цвета | Жасырын мәтін Үзінді қою Таңдалған мәтінді транслитерден кирилицаға ауыстыру Вставка спойлера
Қауіпсіздік коды: Қауіпсіздік кодын көрсету үшін осы суретті қосыңыз
Жаңарту, егер код көріңбесе
Кодты енгіңіз: :